34 361 16 71
Sklep Internetowy:34 361 16 71, 605 515 185
Sklep Stacjonarny Scott i Kross:531 551 140
Serwis:34 367 10 20
info@erowery.pl
ul. Sobieskiego 5, 42-217 Częstochowa
Menu
Kategorie
Autoryzowany Dealer

Gotowy do sezonu?

Porady Mechaniczne KROSS

Jak złożyć rower

Dane do przelewów

KM-Sport Krzysztof Mermer
ul. Sobieskiego 5
42-200 Częstochowa

 

ING 93 1050 1142 1000 0090 7744 3415

Chcesz schudnąć? Zrób trening na rowerze

31747.jpg

Jazda na rowerze kojarzy ci się tylko z przyjemną przejażdżką po mieście? Okazuje się, że podczas niej można spalić sporo kalorii, przyspieszyć metabolizm i pozbyć się cellulitu. Trzeba tylko wiedzieć, jak często jeździć, jak długo i w jakim tempie. Szczegóły zdradza trener personalny Michał Gronowski (trener-personalny.pl).

Jazdę na rowerze traktujemy zazwyczaj rekreacyjnie. Czy przejażdżka na rowerze może zastąpić trening?

Oczywiście. Jeśli jest to jednostajna, średnio intensywna jazda, można ją porównać do wysiłku tlenowego (aerobowego), czyli takiego, podczas którego organizm czerpie energię bezpośrednio z tłuszczu. Taki trening jest skuteczny w odchudzaniu. O wiele bardziej efektywny jest jednak trening interwałowy. Możemy go zrobić podczas zmiennej jazdy - raz jedziemy szybko, że ledwie starczy nam tchu, a czasami wolniej w jakichś konkretnych przedziałach czasu. Żeby zrobić interwały możemy także odpowiednio dobrać trasę, np. cykliczne pokonywać wzniesienia (wysiłek) i zjazdy (odpoczynek). Taki wysiłek czerpie energię nie bezpośrednio z tłuszczu, ale ma duży wpływ na przyspieszenie metabolizmu, co prowadzi do "palenia" tłuszczu raczej po niż podczas treningu. Jest to dużo bardziej skuteczny trening zarówno jeśli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej, jak i wzrost wytrzymałości.

Czyli wystarczy jechać raz szybciej, a raz wolniej?

Nie do końca. Interwały nie są dla początkujących. Trzeba wiedzieć po prostu jak i kiedy przyspieszyć, a kiedy zwolnić i ile czasu powinny te etapy trwać. Jeśli już to opanujemy, to będziemy ćwiczyć bardziej efektywniej niż podczas aerobów, bo organizm będzie czymś zaskakiwany, nie będzie się przyzwyczajał.

Ile czasu dziennie trzeba jeździć, żeby zrzucić wagę?

Najlepiej oczywiście jeździć codziennie. Jeśli jedziemy umiarkowanym tempem, to przez godzinę spalimy jakieś 300-400 kcal. Jeśli jedziemy szybciej to spalamy nawet dwa razy więcej.

31748.jpg

Dziewczyny często boją się, że jeśli będziemy często jeździć na rowerze, możemy rozbudować mięśnie ud. Czy to prawda?

Nie ma obawy, że rower używany rekreacyjnie rozbuduje nogi. Żeby rozbudować masę mięśniową, potrzebny jest specjalistyczny trening i dieta, bez niej nogi "same" nie urosną.

Czy jazda na rowerze pomaga pozbyć się cellulitu?

Rower to dobry sposób na spalenie tkanki tłuszczowej, za czym idzie zmniejszenie tkanki tłuszczowej na udach i pupie. Wtedy cellulit nie jest tak widoczny. Jednak, żeby osiągnąć taki efekt tylko jeżdżąc na rowerze warto robić interwały, podczas których tętno musi być powyżej 170 uderzeń na minutę. Żeby to sprawdzić, warto mieć pulsometr.

Czy planując przejażdżkę możemy zaprojektować ją na kształt treningu? Możemy ustalić, że zrobimy rozgrzewkę, potem część główną, a na koniec rozciąganie?

Tak, na pewno nie zaczynałbym jazdy od razu od szybkiego tempa i wysokiego tętna, jak i nie kończyłbym od razu jazdy po szybkiej przejażdżce. Trzeba dać sobie czas na uspokojenie tętna, pedałując nieco wolniej, przez chociaż kilka minut. Po jeździe trzeba się rozciągnąć, dlatego zejdź z roweru i zrób kilka podstawowych ćwiczeń rozciągających. To uchroni nas przed dużym bólem mięśni dzień lub dwa dni po przejażdżce i zapewni nam szybsza regeneracje.

________________________________

źródło: http://polskanarowery.sport.pl

Dane do przelewów

KM-Sport Krzysztof Mermer
ul. Sobieskiego 5
42-200 Częstochowa
ING
93 1050 1142 1000 0090 7744 3415